Johdanto
Jerryn ensimmäinen lukuvuosi on kääntymässä kevääseen. Juuri mikään ei ole tuntunut sujuneen oletetusti.
Ensimmäisessä jaksossa Jerry vielä yritti tehdä läksyt säännöllisesti, mutta reaaliaineiden kappaleiden lukemiset jäivät aina väliin eikä kielten sanojakaan tullut opeteltua kunnolla, kun sanastot tuntuivat niin laajoilta, että jo harjoittelemisen aloittaminen ahdisti.
Jerry oli yläkoulussa selvinnyt vain opettajaa kuuntelemalla ja ajattelikin, että hän oppii asioita parhaiten kuuntelemalla, eikä lukemisesta tai tehtävien tekemisestä ole hänelle hyötyä.
Ote
Matematiikasta Jerry on aina ollut innostunut. Siinäkin yläkoulun kymppi putosi lukiossa yhdeksiköksi ja nyt viimeksi kahdeksikoksi, mutta se ei lannista häntä.
Matematiikkaa on Jerryn mielestä kiva laskea. Tehtävien ratkaiseminen tuottaa isoja onnistumisen elämyksiä. Joskus hän laskeskelee ihan huvikseen ylimääräisiä tehtäviä tai tekee netin ongelmanratkaisupulmia.
Tuntuu, että matematiikassa hän ymmärtää aika helposti, mitä tehtävässä haetaan ja miten se lähtee ratkeamaan.
Jerry haluaisi jatkaa jotenkin matemaattisten aineiden opiskelua lukion jälkeen. Koska korkeakouluhauissa äidinkielen ja yhden vieraan kielen arvosanoista saa pisteitä, hän yrittää panostaa myös äidinkieleen.
Se on kuitenkin ihan tuskaa. Vaikka mitä yrittäisi, kirjoitelmat ovat opettajan jäljiltä täynnä korjattavaa.
Ei niitä jaksa edes lukea palautuksen jälkeen, kun arvosana on niin huono. Äidinkieli ja kielet eivät vain kiinnosta, ja Jerryä harmittaa kovasti, ettei hän ole lahjakas niissä.
Vastaa