Johdanto
Valion 1990-luvulla esittämään mainokseen on saatu ahdettua useita keinoja, joiden avulla saadaan mainos vetoamaan katselijoihin.
Ensinnäkin mainoksen miljöö sijoittuu perinteiseen suomalaiseen maalaismaisemaan, johon maatalot oleellisena osana kuuluvat. Videon alussa nainen siivoaa navetassa, joka on usein osa maatalojen pihapiiriä.
Ote
Mainosvideon musiikkivalinta on myös tarkkaan mietitty. Ensimmäisenä huomattavana asiana kyseisessä musiikissa on se, että se jää helposti päähän soimaan.
Se on siis hyvin tarttuva ja tämän ansiosta myös muistikuva tuotteesta eli piimästä jää kuluttajan alitajuntaan pyörimään.
Aivan kuten miljöönkin, myös musiikkityylin yhdistää miltei automaattisesti suomalaisuuteen ja juuri tämä vetoaa kohderyhmään.
Vastaa